FANDOM

Kij i marchewka

Rozdział 8

アメとムチ
Ame to Muchi
Informacje
Data wydania 6 października 2008
Rozdział 8
Tom 2
Nawigacja
Poprzedni
Uśmiech i niekontrolowany rumieniec
Następny
Warunek i przyjazd do Tokio

Kij i marchewka (アメとムチ Ame to Muchi) to ósmy rozdział mangi Bakuman. Został wydany 6 października 2008 r.

OpisEdytuj

Rozdział zaczyna się, gdy Takagi i Mashiro przybywają do biura na spotkanie z Hattorim. Przyszli trochę wcześnie, więc zdecydowali się trochę przejść. Takagi opowiada czemu postanowił zostać mangaką. Gdy Takagi był w pierwszych klasach szkoły podstawowej, jego ojciec stracił pracę w banku, więc jego mama "popychała" go do ciężkiej nauki. Pewnego dnia Takagi krzyknął do matki "Nie jestem narzędziem" i "Sam będę decydował o mojej przyszłości", dzięki czemu nie wtrącała się już więcej w jego życie. Później poszli na spotkanie z edytorem. Pokazują mu manuskrypt Dwóch ziem. Mówi im że jest dobre, lecz myśli że jest przeciętne. Zaczyna omawiać z nimi po koleji historię i rysunki. Zaczął od historii, mówiąc, że dialogi są za długie i bardziej pasują do powieści (Mashiro myśli tak samo, lecz nie chciał mu się wtrącać do pracy). Później omawia rysunki, Twierdzi, że linie są zbyt grube i że nie ma dużej różnicy pomiędzy postaciami i tłem. Wtedy Takagi mówi mu, że Mashiro rysuje piórem dopiero od 2 miesięcy, i Hattori staje się zainteresowany jak rozwiną się ich losy. Daje im wizytówkę i e-mail oraz proponuje im przyjść z nowym manuskryptem. Gdy wychodzą, mówi że w 3 lata będą zdolni prześcignąć Eijiego Niizume. W szkole Mashiro zostaje posadzony obok Miho.